Stránka je v skúšobnej verzii

Reklamačný poriadok pre podnikateľov

Článok I.
Úvodné ustanovenia

 

Tento Reklamačný poriadok upravuje vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorým je spoločnosť DS Machines s.r.o., so sídlom Jedľová 3239/2, 974 09 Banská Bystrica, IČO: 53 703 618, DIČ: 2121468525, IČ DPH: SK2121468525, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 41082/S, email: hangar@dskorp.eu, tel. číslo: +421 949 627 848 (ďalej len „Obchodník“) ako aj ich vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce im z Kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“), ktorej predmetom je predaj tovarov prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://gastrohangar.eu.

 

Článok II.
Všeobecné ustanovenia

 

  1. Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „Obchodné podmienky“), ktoré sú zverejnené na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka.
  2. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje iba na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý je v postavení podnikateľa.
  3. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje iba na zakúpené produkty, ktoré sú predmetom Zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorá bola uzatvorená prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka.
  4. Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so všeobecne platnými a záväznými právnymi predpismi, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim.
  5. Predaný produkt musí byť v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Pri produkte s digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje Obchodník alebo iná osoba.
  6. Predaný produkt je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak
  • spĺňa požiadavky dohodnuté medzi Obchodníkom a Kupujúcim,
  • spĺňa podmienku zodpovedajúceho množstva, miery, hmotnosti a funkčnosti,
  • je vhodný na účel, na ktorý bol daný produkt kupovaný alebo na aký sa zakúpený produkt používa.

 

Článok III.
Záručná doba a záručné podmienky

 

  1. Obchodník poskytuje na nové produkty záruku v lehotách upravených podľa príslušných ustanovení zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
  2. Obchodník poskytuje na repasované produkty záruku 10 dní odo dňa dodania produktu Kupujúcemu.
  3. Obchodník si môže s Kupujúcim dohodnúť aj inú záručnú dobu, ako sú lehoty uvedené v Článku III. ods. 1 a ods. 2 tohto Reklamačného poriadku.
  4. Záručná doba začína plynúť dňom, kedy Kupujúci prevezme produkt.
  5. Záručná doba neplynie počas doby, kedy Kupujúci nemohol používať produkt z dôvodu záručnej opravy.
  6. Kupujúci si má právo uplatniť záruku iba v prípadoch, kedy zakúpený produkt nespĺňa funkcie a požiadavky na ktoré je daný produkt určený.
  7. Záruka sa nevzťahuje a Obchodník môže odmietnuť uplatnenú reklamáciu Kupujúceho v prípade, ak ide o poškodenie produktu, ktoré vzniklo v dôsledku
  • nesprávneho používania, nesprávnou obsluhou alebo neodborným zaobchádzaním s produktom,
  • opotrebenia patriaceho k bežnému používaniu daného produktu,
  • inštalácie, ktorá bola vykonaná odborne nespôsobilou osobou,
  • vady, ktoré súvisia a vychádzajú z povahy používaného produktu.
  1. Kupujúci si u Obchodníka nemôže uplatniť záruku v prípade, ak vznikla vada na produkte pri doručovaní prostredníctvom doručovacích spoločností. Obchodník nenesie zodpovednosť a neručí za akéhokoľvek poškodenia produktu, ktoré vzniklo počas doručovania doručovacou spoločnosťou. V prípade vzniku škody na produkte počas doručovania si môže Kupujúci uplatniť svoje práva priamo u konkrétnej doručovacej spoločnosti, ktorá Kupujúcemu produkt doručovala.
  2. V prípade uplatnenia reklamácie Kupujúci znáša náklady na dopravu produktu do sídla Obchodníka.
  3. Ak Kupujúci produkt neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal produkt už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.

 

Článok IV.
Zodpovednosť Obchodníka

 

  1. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá sa prejaví v lehotách upravených v Článku III ods. 1 a ods. 2 tohto Reklamačného poriadku.
  2. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby určenej v Článku IV ods. 1, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.
  3. Obchodník zodpovedá za tú skutočnosť, že dodaný produkt bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté inak obvyklé vlastnosti.
  4. Zodpovednosť Obchodníka za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich Obchodník alebo osoby, s ktorých pomocou plnil svoj záväzok.

 

Článok V.
Práva a povinnosti Kupujúceho

 

  1. Kupujúci je povinný uplatniť nároky z vád bez zbytočného odkladu, prípadne najneskôr v lehotách uvedených v tomto Reklamačnom poriadku.
  2. V prípade ak Kupujúci neoznámi Obchodníkovi zistené vady na produkte v lehotách určených týmto Reklamačným poriadok, nároky z vád Kupujúcemu zanikajú.
  3. Kupujúci je povinný pri prebraní doručeného produktu vykonať riadnu obhliadku doručeného produktu a v prípade zistenia nedostatku je povinný bez zbytočného odkladu kontaktovať Obchodníka. V prípade prevzatia produktu, ktorý vykazuje znaky nedostatku je Kupujúci povinný túto skutočnosť zapísať pri prebratí produktu od osoby vykonávajúcej doručenie.
  4. Kupujúci je povinný riadne doručený produkt od Obchodníka prebrať v dohodnutom čase a mieste.
  5. Právo Kupujúceho z vád produktu sa nemôže priznať v súdnom konaní ak Kupujúci nepodá správu Obchodníkovi o vadách produktu bez zbytočného odkladu po tom, čo
  • Kupujúci vady zistil,
  • Kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný vykonať.
  1. Voľba medzi nárokmi uvedenými v Článku V ods. 5 platí iba v tom prípade, ak ju Kupujúci oznámi vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Tento nárok nemôže byť zmenený bez súhlasu Obchodníka.
  2. Ak je dodaním produktu s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže Kupujúci požadovať buď
  • dodanie chýbajúceho produktu a odstránenie ostatných vád produktu,
  • zľavu z kúpnej ceny.
  1. Nárok na zľavu z kúpnej ceny zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal produkt bez vád, a hodnotou, ktorú mal produkt dodaný s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie.
  2. Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil Obchodníkovi.
  3. Účinky odstúpenia od zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak Kupujúci nemôže vrátiť produkt v stave, v akom ho dostal.
  4. Ak Kupujúci prevzal produkt a zamýšľa ho odmietnuť, je povinný urobiť opatrenia primerané okolnostiam na uchovanie produktu.

 

Článok VI.
Práva a povinnosti Obchodníka

 

  1. Obchodník nezodpovedá za vady produktu, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela.
  2. Obchodník je povinný opraviť alebo vymeniť produkt v primeranej lehote, ktorou sa rozumie čas najkratší.
  3. Obchodník je povinný v prípade odmietnutia uplatnenej reklamácie toto odmietnutie riadnym spôsobom zdôvodniť.
  4. V prípade uznanie reklamácie je Obchodník povinný nahradiť Kupujúcemu náklady za doručenie reklamovaného produktu do sídla Obchodníka, ktoré je Kupujúci povinný zaplatiť podľa Článku 3 ods. 9 tohto Reklamačného poriadku.
  5. Ak je Kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru alebo so zaplatením kúpnej ceny v prípadoch, keď sa dodanie produktu a zaplatenie kúpnej ceny má uskutočniť súčasne, a Obchodník má tovar u seba alebo s ním môže inak nakladať, musí Obchodník urobiť opatrenia primerané okolnostiam na uchovanie produktu. Obchodník je oprávnený produkt zadržať, dokiaľ mu Kupujúci neuhradí primerané náklady, ktoré Obchodníkovi pri tom vznikli.

 

Článok VII.
Uplatnenie reklamácie

 

  1. Kupujúci má právo uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady, len ak vadu Obchodníkovi včas oznámil, najneskôr však v lehote upravenej podľa Článku IV. ods.1 a ods. 2 tohto Reklamačného poriadku.
  2. Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o včasnom oznámení vady (ďalej len „Potvrdenie“). Obchodník v Potvrdení uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni.

 

  1. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu písomnou formou na adrese Obchodníka

DS Machines s.r.o.
Jedľová 3239/2
974 09 Banská Bystrica

  1. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj prostredníctvom elektronických pomôcok zaslaním Reklamačného formuláru (ďalej len „Formulár“), ktorý si môže Kupujúci stiahnuť na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka.
  2. Ak Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom elektronických pomôcok je povinný zaslať s vyplneným Formulárom zaslať aj fotografický alebo audiovizuálny záznam produktu, v ktorom zaznamená vzniknutú vadu.
  3. Kupujúci je povinný doručiť spolu s reklamovaným produktom aj všetku dokumentáciu potrebnú pre riadne uplatnenie reklamácie, Obchodník Kupujúceho vyzve prostredníctvom elektronických pomôcok na doplnenie tejto dokumentácie. Ak Kupujúci ani po opakovaných výzvach nereaguje, Obchodník má právo reklamáciu zastaviť a produkt vrátiť na náklady Kupujúceho späť Kupujúcemu.
  4. Kupujúci je povinný pri uplatňovaní si práva na reklamáciu zabaliť reklamovaný produkt takým spôsobom, aby sa predišlo vzniku akejkoľvek škody na reklamovanom a posielanom produkte.

 

Článok VIII.
Reklamačné konanie a prevzatie reklamovaného produktu

 

  1. Reklamačné konanie (ďalej len „Konanie“) začína dňom, kedy si Kupujúci uplatní právo na reklamáciu u Obchodníka, a to ktorýmkoľvek zo spôsobov uvedených v Článku VII ods.3 a 4 tohto Reklamačného poriadku.
  2. Ak nie je možné vybaviť reklamáciu na mieste, Obchodník vydá Kupujúcemu potvrdenie o prevzatí reklamácie, v ktorom sú uvedené všetky podstatné údaje pre reklamáciu, ktorými je identifikácia Obchodníka a Kupujúceho, názov, množstvo, stav, opis vady reklamovaného produktu a právo uplatňované Kupujúcim.
  3. Obchodník v potvrdení o prevzatí reklamácie určí predpokladanú dobu vybavenia reklamácie. V prípade, ak dôjde k predĺženiu lehoty z objektívnych dôvodov, ktoré Obchodník nevie ovplyvniť sa lehota predĺži, pričom je povinný o takomto predĺžení informovať Kupujúceho bez zbytočného odkladu.
  4. Doba, počas ktorej prebieha reklamačné konanie sa nezapočítava do záručnej doby.
  5. Obchodník po vybavení reklamácie vydá potvrdenie o vybavení reklamácie a následne informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie prostredníctvom elektronických pomôcok, primárne prostredníctvom emailu, pričom Kupujúceho informuje o spôsobe prevzatia alebo doručenia produktu.
  6. Kupujúci je povinný po vybavení reklamácie prevziať reklamovaný produkt.

 

Článok IX.
Záverečné ustanovenia

 

  1. Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka, t.j. dňa 20.12.2024.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo aktualizovať tento Reklamačný poriadok. Akékoľvek zmeny tohto Reklamačné poriadku nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Oznamovacia povinnosť, ktorá vzniká Obchodníkovi v súvislosti s prijatím nového Reklamačného poriadku sa pokladá za splnenú dňom zverejnenia podľa predošlej vety.
  3. Vzťahy zmluvných strán, ktoré nie sú upravené týmto Reklamačným poriadkom sa spravujú právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim.
  4. V prípade ak sa akékoľvek ustanovenie tohto Reklamačného poriadku stane neplatným alebo neúčinným, nemá to za následok neplatnosť celého Reklamačné poriadku ale iba konkrétneho dotknutého ustanovenia.